17. ROČNÍK KOREA PRIME MINISTER CUP

uverejnil:Lukas Vyletel 14.10.2022 | kategória:Reporty

17. Ročník Korea Prime Minister Cup

Ahojte, medzi 24 a 30 Septembrom sa uskutočnil 17. Ročník Korea Prime Minister Cup-u. Článok je rozdelený na dve časti, jedna sa venuje len turnaju a druhá Kórei, aby ste si ľahšie našli časť, ktorá vás zaujíma.

Turnaj

Turnaj sa hral švajčiarskym systémom, 6 kôl s časom 50´ hlavný čas a 3x30´´ bjojomi. Na jeden deň sa hrali dve partie. Zoznam súperov a výsledkov podľa kôl:

1. Japonsko (Ozeki Minoru 7D) - prehra
  2. India (Shashwat Chandra 3k) - výhra
  3. Slovinsko (Gregor Butala 5D) – výhra
  4. Francúzsko (Florent Labouret 6D) – prehra
  5. Švédsko (Anton Silfver 2D) – prehra
  6. Brazília (Alexandre Amaro de Souza 5D) – prehra

Prvá partia bola pre mňa osobne asi najzaujímavejšia z celého turnaja a svojim spôsobom bol to aj celkom šťastný los, keďže do ďalších kôl som mohol mať „slabších“ súperov. Vzhľadom nato, že som veľmi nerátal s výhrou mohol som hrať bez tlaku a zahrať fuseki, ktoré mám veľmi rád avšak bežne ho nehrávam, keďže sa môže veľmi rýchlo skomplikovať. Napriek tomu, že možností na komplikácie bolo neúrekom Japonec hral pokojne a bola to dosť náučná partia.

Druhú hru som mal papierovo výhodu a našťastie pre mňa po súperovej chybe v otvorení aj na doske. No objavila sa tu prvá indícia, že moja hra na turnaji nebude najkvalitnejšia, keďže kvôli ľahkovážnemu rozhodovaniu sa z jasne vyhratej partie môj náskok výrazne zmenšil po tom ako som si sám zabil skupinu. Aj napriek strate skupiny som viedol asi o 10 – 15 bodov, takže výsledok to neovplyvnilo a súper v koncovke si prehru spečatil chybou, ktorou mu umrela ešte väčšia skupina.

Do tretej partie so Slovincom som tak vstupoval s ochotou sám sebe dokázať, že viem hrať go lepšie ako som predviedol v minulej partii, a táto motivácia pravdepodobne prispela k víťazstvu. To sa ale nezískalo ľahko, v úvode som vymenil možnosť vybudovať si body a nechať si možnosť útoku na neskôr, za okamžitý ale pochybný útok, ktorý sa neskôr stal serióznym a skrz neho sa zrodila výhra.

S pokojom v duši po dobrej partii ma očakával ešte silnejší súper z Francúzska. Tu sa ukázala asi aj únava, pretože to bola najrýchlejšia partia v ktorej po chybe, ktorú učíme aj nováčikov, bola nenávratne stratená (áno sieť existuje...). Výhodou bolo, že som mal viac času na oddych do ďalšieho kola.

Posledný deň som uvítal v prvej partii súpera výkonnostne podobného. A naozaj v partii bolo veľa príležitostí ako ju jednoducho nakloniť na svoju stranu. To sa ale nestalo a namiesto ťahov, ktoré hovorila doska, že treba hrať, som hral ťahy, ktoré som sám chcel hrať. A ako to už s takými ťahmi býva, neboli to zrovna dobré nápady :D Šanca ušla, no takáto prehra ma dokáže namotivovať viac ako pochybná výhra takže do posledného kola som vstupoval s podobnou náladou ako proti Slovincovi.

Príbeh sa trochu opakoval a proti protivníkovi z Brazílie som vstupoval namotivovaný aj s troškou arogancie. Tou som si chcel dokázať, že dokážem zvládnuť aj komplikovanú hru, ktorej sa zvyčajne vyhýbam a preto som sa pustil do komplikovaného joseki, ktoré som hral prvý krát v živote. Aj keď som ho hral prvý krát, poznal som niektoré jeho variácie a vedel som, čo chcem dosiahnuť. Avšak tú konkrétnu variáciu som zrovna nepoznal. Bolo potrebné si nevymieňať jeden kameň, no keďže v inej variácii sa vymieňa vypadol zo mňa viac menej automaticky a zrazu nebolo cesty späť. Jedna drobná výmena a zrazu pozícia na doske vôbec nespolupracuje. Hru som sa snažil hrať až do konca a nakoniec sa vyskytli situácie v ktorých som veľa získal no z úvodnej priepasti som sa už nevyhrabal.

S výsledkom 2 výhry a 4 prehry sa končilo moje pôsobenie na turnaji.

Mimo hlavného turnaja sa hralo aj bleskové párové go s pavúkom na jednu prehru. Páry boli vylosované náhodne, hral som spolu s hráčkou z Mongolska - Tungalag Ravjir 3D. Prvé kolo sme hrali proti kórejskej profesionálke s amatérskym 6D. Hra bola hendikepová (reverzné komi) ale poraziť túto silnú dvojicu sa nám nepodarilo.

Kórea

Do Kórei som cestoval trošku okľukou cez Budapešť do Varšavy a až z nej na inčchonské letisko. V lietadle sme sedeli pri sebe s reprezentantmi z Litvy a Poľska, s ktorými som strávil asi najviac času pomimo turnaja.

Po prílete sme strávili istý čas na letisku. Prílet sme mali ráno a následne po vybavení covid testu sme sa taxíkom odviezli do hotela. Pôvodne mal byť zaobstaraný autobus ale kvôli opatreniam nám preplatili taxi/metro. Ešte poobede som sa prešiel po okolí hotela, kde bolo plno rôznych reštaurácií a iných hotelov. Večeru sme mali v jednej blízkej reštaurácii. Ochutnal som tam kimčchi polievku s bravčovým mäsom, ktorá mi veľmi chutila. Kimči je tradičná štipľavá kapusta alebo iná zelenina a musím uznať, že cítiť že štípe.

Na druhý deň sme sa autobusmi presunuli z hotela do mesta Kwangdžu, kde bolo úvodné stretnutie na oboznámenie sa s programom. Večer bola otváracia ceremónia, z ktorej by mali byť niekde prístupné fotky, poprípade záznam. Prezident kórejskej asociácie mal celkom emotívny príhovor v ktorom vyjadril svoje plány na rozšírenie povedomia o go na západe a podporu turnajov. Zo začiatku vyjadril plány na rozvoj v USA ale verím že v prípade úspechu sa to rozšíri aj o Európu.

Počas turnajových dní, okrem partií sme mali aj výlet do bambusového lesa neďaleko mesta. Výlet to bol super, bambusový les bol celkom priestranný s pekným parkom a historickými budovami. V jednej bolo aj múzeum, avšak popis k veciam bol len v kórejčine. Boli tam vystavené historické zbrane a zbroj s jedným veľkým obrazom. Na ochutnávku mali bambusovú zmrzlinu, ktorá viacej chutila po čaji ale celkom zaujímavá skúsenosť.

Následne po ukončení kôl bola aj uzatvárajúca ceremónia, kde boli okrem prvých troch hráčov ocenení aj najlepší hráči podľa kontinentov za Ameriku 3 hráči, za Oceániu a Áziu 3 hráči a za Európu 5 hráčov. Okrem tých boli ocenení aj hráči po 10 miesto.

Posledný deň pred odletom sme mali zájazd do Baduk Facility, výrobne dosiek a kameňov s ručne robenými a rôzne zdobenými doskami. Asi najkrajšie boli dosky v tvare veľkých korytnačiek s malými korytnačkami ako nádobami na kamene. Tiež sme mali možnosť vidieť ako ručne kreslia čiary na dosky, ktoré potom ešte vyrezávajú. Po tejto zastávke sme pokračovali na hotel, kde sme sa rozlúčili a na druhý deň cestovali naspäť.

Pomimo týchto oficiálnych aktivít sme po večeroch prešli okolie hotela v Kwangdžu, vyskúšali sme rôzne bary, kde sme hľadali čapované pivá, z kórejských sme ochutnali 3 značky z toho jedna špecialita bola ľadové pivo v ľadovo zmrazenom pohári s ľadom v pene. Čo sa týka stravy vystačila mi oficiálna strava, rôzne morské plody a dosť často s hovädzím mäsom.

Na otváracej a uzatváracej ceremónii bola aj hostina so širokým výberom jedál, z ktorých som sa snažil ochutnať čo najviac rôznych jedál. Vo všeobecnosti mi kórejská kuchyňa chutila a odporúčam vyskúšať.